Dyvig - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Metty en Peter Schellinger - WaarBenJij.nu Dyvig - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Metty en Peter Schellinger - WaarBenJij.nu

Dyvig

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Metty en Peter

06 September 2009 | Denemarken, Kopenhagen

Het is zondagmorgen en we zijn nog in Dyvig. Afgelopen donderdag zijn we vanuit Kappeln hierheen gevaren. De vooruitzichten waren matig. Wind ZO 4/5 later toenemend 5/6 daarna ZW draaiend en verder toenemend 6/7 met kans op onweersbuien. We vertrokken dus vroeg omdat we, als het even kon, voor de hardere winden in Dyvig wilden zijn. 7 uur. Het was bewolkt en regenachtig met een stevige wind uit het zuid-oosten. Buiten de Schlei zetten we de genua en zeilden toch redelijk geriefelijk naar het noorden. Af en toe hadden we de motor erbij als we vonden dat het niet hard genoeg ging, en om ongeveer 2 uur in de middag kwamen we in Dyvig aan. Box uitgezocht met de neus in de wind en de rest van de dag gerelaxed. Voor de aardigheid zette ik de computer aan, want je kunt tenslotte nooit weten, en jawel: een prachtig sterk wireless internetsignaal. Met de complimenten van de haven. De harde wind is wel gekomen. Tegen 4 uur begon het. Uit het zuid-westen. Er was nauwelijks tegenin te lopen. De volgende morgen belde Metty met Frau Saksen over de ringen. Ze zou haar man sturen met de auto om ze te brengen. Deze kwam inderdaad om 12 uur en Metty nam ze dankbaar in ontvangst en gaf een fles wijn mee voor de moeite. De rest van de dag en ook de volgende dag bleven we in Dyvig met winden van 7-8 Bft uit west tot noord westen.
Tussen de buien door wandelden we kleine stukjes in de omgeving. Op zaterdag waren er wedstrijden voor optimistjes en motjes. Bootjes met kleine kinderen erin. Ze vielen aan een stuk door naar alle kanten om en de wedstrijden werden gestaakt. Nu, zondag, is de wind wat gaan liggen, maar de lucht is loodgrijs en er valt af en toe wat regen. Volgens onze barometer, die behoorlijk is gestegen, schijnt de zon. Misschien later op de dag. In ieder geval vertrekken we zodra we klaar zijn.

• 06 September 2009 - 16:58

Swanie:

HOi Pet en Peter,

Het betere weer komt eraan geloof ik hoor. Ja zo gaat dat, zodra Nederland weer een klein beetje in beeld komt, komt de grijze lucht ook weer erbij;-) Maar goed, deze week is het hier ook weer lekker geloof ik.

Wij zitten al helemaal weer in het werkritme. In Groningen werk ik nu op de woensdag en maandag. Kom je ook nog wat invalwerk doen Pet? ER zijn nog vast wat klussen. Ik draai momenteel heel veel intervisie en reflectiegroepen. Het is een beetje een rommeltje met Sok en dop. Je kent het wel. ER blijken toch meer derdejaars dan verwacht dus moet er weer een extra tutor groep en is. groep bij en weer wat eraf in jaar 2. Maar ach, zo blijft het dynamisch.

Leuk dat jullie een fotootje erbij hadden ook al was het een naargeestig uizicht. Kunnen we toch ook wat zien. Die huisjes lijken me wel leuk om te logeren!

NOu geniet ze nog en tot horens maar weer!

Liefs RegenWout en Swannie.