Kiel - Reisverslag uit Kiel, Duitsland van Metty en Peter Schellinger - WaarBenJij.nu Kiel - Reisverslag uit Kiel, Duitsland van Metty en Peter Schellinger - WaarBenJij.nu

Kiel

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Metty en Peter

11 September 2009 | Duitsland, Kiel

Op 6 sept. van Dyvig naar Kappeln terug gegaan. Het was overwegend bewolkt maar gelukkig niet erg koud. Wel lichte regen gehad.De wind was west, kracht 5 a 6, ruime wind, laatste stuk halve wind. Prima tocht.Tegen 4 uur kwamen we aan. Toen we later naar het centrum liepen voor boodschappen brak de zon door. Direct heet. Dat duurde niet lang, al snel waren er weer wolken.

We hebben voor 20 sept. met Angelika Marb en Josef afgesproken in Cuxhaven.Zij wonen in Bremen. Vanochtend heb ik de afspraak gemaakt.Angelika heb ik leren kennen in Meppen. Al heel lang zullen ze eens mee gaan zeilen maar het komt er nooit van of er komt iets tussen. Nu dus in Cuxhaven afgesproken. Voor hen is dat ook iets minder ver dan naar Franeker of Makkum. Ik denk niet dat we kunnen zeilen als ze komen. We zouden de Elbe op moeten en daar stroomt het nogal. Dat wordt dan al snel 6 uur een bepaalde kant op (met stroom mee) en 6 uur terug zeilen met weer stroom mee. Twaalf uur zeilen.Vroeg beginnen dan.

Morgen, maandag 7-9 gaan onze poezen NIFKE en TIMP naar Zwolle. Peter en Bianca halen ze op bij Harry.
Harry woont in Nieuw-Dordrecht. Harry gaat binnenkort een week zeilen in Turkije met de mannengroep (Peter was anders ook meegegaan).
Daarom kunnen ze niet langer bij Harry blijven. Timp heeft zich niet veel laten zien aan Harry. Hij heeft zich steeds verstopt ergens op zolder.Nifke struinde wel beneden rond en lag wel bij Harry op schoot.

Maandagavond belde Peter (mijn broertje)op om te zeggen dat ze de poezen hadden gehaald. Harry had Timp van zolder gehaald voordat Peter en Bianca er waren. Timp was zo bang en schuw dat hij Harry flink in zijn hand had gebeten. Harry had een dikke hand en het deed pijn toen Peter hem later de hand schudde toen ze de poezen kwamen halen.We hebben Harry daarna nog gebeld. Zo'n ferme kattebeet is niet niks. Harry zei dat de hand al minder dik was dan eerder.Toch zit het me niet lekker. Past iemand 4 maanden op je katten krijgt hij als dank een dikke beet.

Dinsdag de 8-ste sept. hebben we nog een prachtige fietstocht gemaakt in de omgeving van Kappeln.Het was een prachtige dag, heerlijk weer, zon, 28 graden C. Mooie stille weggetjes, glooiend landschap, het koren helaas al weg, overal fruitbomen: appels, peren, pruimen, wichters. Wij hebben bij een huis waar heel veel pruimpjes op de grond onder de boom lagen, pruimpjes van de boom gehaald.
Het was een soort wichterformaat (klein dus) maar deze waren blauw (niet geel zoals de wichters). Ze waren zoet, lekker.Meegenomen naar de boot. In Sieseby dronken we koffie. Een mooi dorpje waar het karakter van het oude dorp heel goed bewaard is gebleven.

Woensdag 9-9: we gaan van Kappeln naar Kiel. Tocht van ong. 18 a 19 mijl. Halve wind, west, kracht 3 Later viel de wind weg en gingen we verder op de motor. De zon was er in het begin van de dag bij maar later betrok het en viel er een spet regen.
Tegen 4 uur in de middag kwamen we aan in Kiel.'s Avonds een wandeling gemaakt in de buurt tegenover de haven. Prachtige straten, machtige oude reuzen van bomen en werkelijk kasten van huizen.Je weet niet wat je ziet. En het zijn heel veel kasten in heel veel straten. Mooie buurt hoor.

Donderdag 10-9: in Kiel gebleven. We hebben niet heel veel haast nu omdat we die afsprak met Angelika en Josef hebben.We moeten het kielerkanaal door en dan naar Cuxhaven waar we hen treffen.Zat tijd. We gaan lekker de grote stad Kiel in. Het is weer een mooie dag. Een mooie najaarsdag want de kilte voel je al wel buiten de zon.
Het nieuws over de poezen in Zwolle is niet erg fijn. Nifke en Timp houden Peter en Bianca vreselijk uit hun slaap door midden in de nacht te gaan zitten jammeren. Die katten zijn niets gewend. Peter en Bianca hebben uit hun dierenzaak een anti-stress band meegenomen om de katten zich wat beter op hun gemak te laten voelen maar dat baat nog niet zo.Ze sprayen zich een ongeluk met anti-stress spray maar dat heeft ook geen effect.
Ook hebben de katten een nieuwe katteplasbak, lekkere kattesticks enz, enz. Maar ze blijven klagen. En steeds midden in de nacht. Heel vervelend. Ondanks alle kattenellende
aten we donderdagavond bij de Griek.

Vandaag is het vrijdag 11 sept.
Nog maar een dag in Kiel gebleven.
Morgen gaan we het Kielerkanaal in.
Vanochtend zaten we lekker in het zonnetje op het iets verhoogde achterdek te ontbijten. Ik zei tegen Peter dat ik het gevoel had of ik in Franeker op de bovenste tree van de trap naar buiten zat koffie te drinken. Peter had dat gevoel helemaaaaaal niet natuurlijk. Toch heb ik "goedemorgen Nico" en "goedemorgen Johan" gezegd. Volgens mij hoorde ik daarna.........

Het is nog steeds heerlijk om op de boot te zijn, rond te trekken, dingen te bekijken, nieuwe dingen te ontdekken enz. We vervelen ons geen moment. Maar het idee om straks weer naar huis te gaan, daar weer een tijd te zijn spreekt me ook aan.
Voor nu eerst welterusten. EN IK WENS MET NAME PETER EN BIANCA EEN HEEELE GOEDE NACHTRUST TOE. DUS KATTEN...............HEIDEBEKJES DICHT.

Groet van Metty

Helaas lukt het momenteel even niet om foto's te plaatsen. We proberen op een later tijdstip daar nog wat aan te doen.

• 13 September 2009 - 12:13

Pa En Ma:

Alles gelezen prachtig ,maar het is nu weer tijd voor een uitvloepdag op de veluwe.

• 14 September 2009 - 08:09

Johanna:

hoi hoi..

zo nu en dan volg ik jullie verhalen ook!

zo te lezen genieten jullie volop en beleven ook nog wat!!

ik weet niet wanneer jullie weer richting het hoge noorden gaan maar voor nu, lekker genieten!

Groetjes Johanna (Marco en Jasper) Haarlem

• 14 September 2009 - 11:38

Swanie En Heidebekki:

Dat is toch wat met die katten. Namens ons heidebekkie en heidemikkie moet ik toch ook wat kwijt. Zij leven toch erg mee met nifke en timp. Zij zeiden mij: "hoe zou jij het vinden om zolang bij "vreemden" gestald te worden? Ja daar moest ik toch wel heide heerlijkheid gelijk geven, ik zou dat ook niet leuk vinden. Onze bekkies leven dus erg mee met jullie heidenifke en timp. Ik als baasje begrijp jullie goed hoor. Dus geniet nog even van de laatste weken van jullie vakantie alhoewel die gewoon doorgaat als jullie thuis zijn toch?

groetjes en tot 2 oktober Pet!