Fuengirola - Reisverslag uit Fuengirola, Spanje van Metty en Peter Schellinger - WaarBenJij.nu Fuengirola - Reisverslag uit Fuengirola, Spanje van Metty en Peter Schellinger - WaarBenJij.nu

Fuengirola

Door: Metty

Blijf op de hoogte en volg Metty en Peter

14 Juli 2010 | Spanje, Fuengirola

Eerst even: bij het Gibraltar verslag (het vorige)zijn nu ook foto´s geplaatst. Foto´s bij dit verslag komen later weer. Dat lukt nu even niet. Ik heb net alle reacties gelezen op de verslagen. Leuk dat jullie reageren. Iedereen die al op vakantie is of bijna gaat: een hele fijne tijd gewenst. Marjolein, je hebt helemaal gelijk: ik slaap met jullie in. Ik slaap op een sloop met een foto erop van alle logo-collega´s in Schagen. Erg leuk. Wie degene was die zei dat de tong-punt /l/ buiten de mond gevormd moest worden weet ik niet meer. Ik heb alweer over jullie gedroomd trouwens. Nikole sms-te dat Klaas weggaat (mogelijk andere baan?). Prompt droom ik dat ik ten afscheid met Klaas in bed lig (nee, echt geen wensdroom). Gewoon ten afscheid, gewoon liggen, heel normaal. Iedereen vond het heel normaal. Toen ik wakker werd lag GELUKKIG Peter naast me. Wel dacht ik: wat heb ik nu weer gedroomd.

Op zondag 11 juli zijn we in Gibraltar naar de apen geweest. Erg leuk. We wilden met de kabelbaan maar je kon er ook met een busje naartoe. Dat deden we. Voordat we bij de apen kwamen konden we een kijkje nemen in een prachtige grot. Vol met stalagmieten en -tieten. Echt heel erg mooi. Donker en nat maar overal wel verlichting op gezet natuurlijk. Prachtige kleuren en gesteente-afzettingen. Je kon er rondwandelen, over een brug en naar beneden door tunnels. Verderop kwam je in een soort theater/concertzaal met stoeltjes en er was muziek te horen. ´s Avonds hebben we bij de haven op een terras tapas gegeten (nu zijn we in Engeland en hier begrijpen ze ons wel als we tapas bestellen). Geen droog broodje gekregen dus maar heerlijke tapas. Ondertussen keken we naar een groot t.v. scherm waarop DE wedstrijd te zien was. We leefden mee met het Nederlandse team alhoewel we vonden dat ze ruw en raar speelden. Zoveeeeeeel kansen gehad en geen een kunnen benutten. Uiteindelijk konden de Spanjaarden juichen en wij zaten er wat bij. In Sancti Petri (een paar dagen geleden) was op een vrijdag de wedstrijd NL-Brazilie geloof ik. Die hebben we kunnen volgen op de Spaanse radio. Veel konden we er niet van volgen maar we begrepen het heel goed als er een doelpunt viel: Olanda unoooooooo (of hadden ze bij deze wedstrijd dos of tres gescoord? Dat weet ik al niet meer), Brazil zero. Na afloop van deze wedstrijd blies Peter keihard op de toeter die gebruikt wordt om bruggen open te laten gaan. Ik sprong en danste op dek rond en riep ´hoera hoera´. Verderop lagen 2 Spaanse boten naast elkaar. De mensen op die boten gingen klappen en ook op hun toeter blazen. Later deden we dit nog eens bij de wedstrijd Nl- Uruguai?? Die was op een avond. Toen blies Peter in het donker op de toeter en ik sprong aan dek rond in het duister. Het waaide het heel erg hard. We kregen toen geen reactie. Volgens mij was er verder ook niemand in de haven.

Maandag 12-7 gingen we weg van Gibraltar. Eerst was er geen wind. Later nog mooi gezeild met genua, grootzeil en bezaan op. Zuidewind. We gingen naar een ankerplek aan de Costa del Sol. De bocht bij de baai waar we lagen heet la Sabinilla. Het plaatsje er vlakbij heet la Duquesa. Gewoon aan de kust ankeren. Je lag er vrij bloot maar de wind zou vanaf het land komen. leek ons geen probleem. Dat gebeurde ook maar er bleef een hele behoorlijke deining staan. Bijna niet geslapen. De dag erna weer verder naar Fuengirolo (zijn we nu dus). Eerst weer weinig wind. Later wind uit het Z-ZW. Die werd nog vrij krachtig ook, vijf. Hier waren we van plan eerst in de haven te gaan liggen maar je kunt hier ook goed ankeren. Meer beschut. Vlakbij de haven in een kom. Een hoop rotsblokken voor de deur die de ergste deining tegen houden. Goed te doen. Hier staan heeeeel veeeel grote hotels langs de kust voor al die toeristen. Maar wij liggen hier wel leuk in deze baai. Vandaag blijven we zodat ik hier in dit internetcafe weer even een stukje kan schrijven en we hebben zopas boodschappen gehaald. Ook alweer even te water geweest. Je houdt het hier anders niet vol. Het is hier nu ook weer bloedheet. Wat een heet land zeg. Mag van mij wel wat koeler. Van overdaad aan hitte stik je, je kunt dan niet goed meer ademen, je verdort waar je bijstaat, het beneemt je van zinnen, je wordt willoos en verliest de moed om wat dan ook te doen. Hitte kan verzengend, verstikkend zijn. Te water helpt. Vaak te water dus. Maar dat is ook bijna het enige wat je kunt doen. Leuk even iets gaan bekijken, fietsen of lopen is er bijna niet bij. Het is altijd te heet. Om half 10 in de ochtend kun je al niet meer in de zon lopen (als er geen windje is tenminste, anders gaat het wel) en dat blijft tot half 9 in de avond. Dan gaat de zon onder en dan koelt het enigszinds af. Het is echt wennen aan deze temperaturen. We vragen ons wel af of we dit leuk blijven vinden, deze verzengende hitte. We zijn zo gewend om dingen te doen en dat kan nu dus niet. Maar het te water gaan bevalt goed. We verzouten dus behoorlijk. We spoelen wel na met zoet uit de zak van Bert. Een geschenk uit de hemel bijna. Bert bedankt voor het goede idee ons die zak mee te geven.

Peter heeft contact gelegd met Ruurd. Een vriend van vroeger. Hij woont al heel lang met zijn vrouw in Alicante. Aangezien we daar dichtbij zijn dachten we: we gaan er even langs. Ze mailden dat zij zelf net terug zijn van een paar dagen Nederland. Ze bellen ons vandaag of morgen om iets af te spreken. Morgen trekken en zwemmen we weer verder. We hangen nu zoveel achter de boot dat je rustig kunt zeggen dat we ook stukken zwemmend afleggen. Op de Atlantische Oceaan deed ik het nog niet maar nu moet ik wel ivm de hitte.

• 14 Juli 2010 - 19:49

Esther:

Groetjes uit heet Italie, Skaant en Regenwoud zitten ergens 1,5 uur van ons vandaan....
    Dus als jullie een beetje doorvaren hebben we zo een reunie!
    Gaan jullie nog naar Allicante? Is leuke stad, mooie architectuur van Calatrava... gr, es, richard

• 15 Juli 2010 - 07:15

Leone:

hee metty,

zondag vertrekken ook wij op vakantie, naar oostenrijk, lekker wandelen in de bergen! En, zet maar alvast in je agenda voor naaaaaaa je zeil (zijl? Peter?)avontuur: eetdeet in meppen met MB, MK, BB en ondergetekende. Viel Spass verder!!

• 15 Juli 2010 - 18:40

Bindert En Jannie:

Hoi vakantiegangers
    .Hebben de verslagen gelezen, weer heel interessant allemaal. Jullie hebben alweer veel gezien en beleefd.
    En dan het weer, ja wat een warmte. Wij weten er nu ook van mee te praten, want het is ook hier in Burgum erg warm.Gelukkig hadden we vandaag hier een lekker opfrissertje, maar in huis is het nog wel benauwd. Bindert moet nog een week werken en dan hebben wij nog 2 weken vakantie.In mei zijn we 3 weken naar Terschelling geweest, ook daar is het altijd weer mooi. Onze caravan staat nu in Spaarndam(vlakbij Haarlem)dit ook in verband
    met de geboorte van ons vijfde kleinkind.20 juli is Johanna uitgerekend, dus
    spannend allemaal. Verder gaat hier alles goed, We wensen jullie nog een hele fijne reis toe en zien uit naar jullie volgende verslagen.hartelijke groeten.bindert/jannie

• 29 Juli 2010 - 15:54

Rena:

ha die metty en peter,

tot zover jullie reisverslag gelezen maar wat een avondtuur zeg;jullie moeten het in boekvorm uitgeven !! En al die foto"s erbij;geweldig!!
    Ik ga later verder lezen want nen nu uitgenodigd (bij maria uit bergum) te komen eten.
    Heel veel plezier nog en geniet van de wrald waar jullie zijn echt wow.....

tot later leeszens,smok