Rendsburg - Reisverslag uit Rendsburg, Duitsland van Metty en Peter Schellinger - WaarBenJij.nu Rendsburg - Reisverslag uit Rendsburg, Duitsland van Metty en Peter Schellinger - WaarBenJij.nu

Rendsburg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Metty en Peter

14 September 2009 | Duitsland, Rendsburg

Weer een stukje dichter bij huis. Van Kiel zijn we richting Kieler kanaal gevaren, totdat Metty bedacht dat het toch ook wel leuk zou zijn om nog even naar Moeltenort te gaan. Direct de koers verlegd en erheen gevaren. Moeltenort ligt ook aan de Kieler Foerde maar dan aan de overkant en min of meer tegenover de ingang van het kanaal. We kennen de plek van eerdere bezoeken en we vinden zonder probleem een geschikte box. 's Middags hebben we een grote wandeling gemaakt langs de kust naar het aanpalende dorpje Laboe. Best lekker weer. In Laboe op een terrasje gezeten en weer terug gelopen. Na het eten hebben we in het donker nog wat door het dorp gelopen. Het wordt wel duidelijk kouder.
De volgende morgen zijn we om een uur of 10 vertrokken naar het Kieler kanaal waar wij de sluis uitnodigend open vonden. Al terwijl we naar binnen voeren gingen de sluisdeuren dicht. Na het betalen van de kanaalpenningen door iedereen ging de deur aan de andere kant ook direct weer open. We hadden niet eens tijd om koffie te zetten. We voeren zo'n 10 km. door tot een zijtakje waar we wilden ankeren voor de nacht. We wilden met de bijboot naar de kant en wat rondwandelen. Helaas was het weer zo nat en winderig dat we daar eerst maar van hebben af gezien. Morgen maar. We staken de kachel aan en lazen een boek. De volgende morgen was de wind nog steeds hard aanwezig, maar zodanig naar NO gedraaid dat we geheel in de luwte lagen. Ik had net de bijboot te water gelaten en was bezig met de buitenboordmotor, toen Metty riep: Laat maar, we moeten weg.
Ze had een soort noodkreet per sms ontvangen van de poezenoppassende familieleden. Nifke en Timp hadden kans gezien ze de hele nacht wakker te houden. We hadden al eerder gezegd dat als de poezen al te lastig waren we zo snel mogelijk naar huis zouden komen. En dat gaan we nu dus doen. We hebben het anker opgehaald en zijn naar Rendsburg gevaren om water te tanken, boodschappen te doen en te douchen zodat we als het weer het toelaat kunnen oversteken naar Nederland. Vooralsnog waait het nog een beetje te hard, maar met een beetje geluk kunnen we morgen of overmorgen vertrekken. Nog even dus.
Peter

Ik heb bij de vorige aflevering alsnog de bijbehorende foto's geplaatst.

• 14 September 2009 - 20:24

Anneke:

Ha Metty en Peter,

Ik heb sinds twee weken de poes van Florrie (Pinkie, 17 jaar) in huis. Erg gezellig en ze is vrij snel gewend. Maar net als ze bij Florrie de laatste tijd deed, kan ze erg klaaglijk jammeren, met name 's nachts. Mijn remedie: oordoppen, maar misschien moet ik ook anti-stressproducten proberen.....

groet, Anneke

• 16 September 2009 - 08:59

Esther:

Hoi Pet, nou wij gaan je zien en horen in Grun.
    We willen daarvoor nog een hapje eten, maar weet niet of jij tijd hebt aan te sluiten?
    Ik weet niet of Skaant of Skief al gevraagd heeft, maar we willen dus gaarne 3 kaartjes.

tot 2 oktober.

skeet