Middelfahrt 2 - Reisverslag uit Middelfart, Denemarken van Metty en Peter Schellinger - WaarBenJij.nu Middelfahrt 2 - Reisverslag uit Middelfart, Denemarken van Metty en Peter Schellinger - WaarBenJij.nu

Middelfahrt 2

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Metty en Peter

11 Juni 2009 | Denemarken, Middelfart

Dag dag,

Regen regen regen. P.schreef er al over maar het is echt heel erg vandaag. Toen het vanmiddag rond 3 uur even iets minder hard regende zijn we door het bos naar het centrum gesneld. Hier in de bieb konden we internetten. Buiten regent het en is het koud. Ik heb een hemd en 2 shirts en een vest aan. Daaroverheen nog een fleece jasje. En 1 broek. De benen zijn wat koud. Nu, hier in de bieb, zitten we droog en het is hier heeeeeerlijk warm. Ik blijf hier. Peter heeft net een bericht gemaakt en ik was ook aan het internetten. Er moesten nog boodschappen worden gehaald. P.wilde wel door weer en wind en is dus nu op weg naar de kvickly. Ik blijf hier en schrijf nog even en bericht. Het internet is hier gratis dus ik sla mijn slag. Laatst in Kappeln zat ik in een duister zeer tochtig en rokerig internetcafe waar het ong. 1 euro per half uur was.

Even voor Janet Klaster en haar Wickywout(en wellicht anderen):
1 knoop is 1,8 km. Kilometers zeggen je wel wat toch?? Dan kun je een beetje bekijken hoe snel of hoe langzaam we gaan.

We waren dus in Sønderborg. Daar heeft Marjon Boelens nog een Ehemalige zitten. Die heeft toch ook een boot Marjon?? Hoe heet die boot dan zal ik er eens op letten. We komen hier van alles tegen. In Sønderborg hebben we bij hetzelfde koffiehuis weer koffie gedronken als toen met Akke en Eelke. Die lekkere koffie met dat vele Flødeskuum. Heeerlijk. Gisteren (P.schreef het al) van Dyvig naar Middelfahrt. Vlak voordat we de haven invoeren zag Peter een grote (soort bruine vloot boot achtige) boot. De Antigua uit JAWEL FRANEKER. Ong. 2 maanden geleden gingen we in Franeker 's avonds een eindje lopen omdat het 'zo'n mooie avond was.We liepen naar de overkant van het kanaal. Daar liggen altijd wel boten. We bekeken de Antigua goed omdat we het wel een mooie grote boot vonden. Nu herkende Peter de boot hier. De Antigua heeft een groep duitsers aan boord die voor een week hier op de Oostzee aan het zeilen zijn.

Het is nu al vrij lang vrij koud en ik moet maar al aan Tieneke Bakker denken. Als wij zo aan het zeilen zijn, zijn we dik ingepakt (tegen de kou).Het is dan weliswaar 14 a 15 graden maar met een snerpende koude wind is het voor het gevoel slechts 7 graden of misschien nog wel minder.
We komen dan regelmatig boten tegen met Denen of Duitsers. De mensen op die boten dragen shirts en korte broeken. Ik hou dat niet voor mogelijk (en P. ook niet). Ik denk dan steeds: dat zou Tieneke Bakker ook doen. Tieneke is een collega uit Schagen. We deelden in Schagen een kamer. Ík zat daar dan in de ochtend (warm) en dan kwam Tieneke om 12 uur binnen ( zij zou dan s middags in die kamer) en schreeuwde het uit omdat ze het er zo heet vond. Ze begon bij binnenkomst al te zweten en direct gingen alle ramen open. Ik was dan heel snel weg. Sandra P. ook een persoon die meer warmte nodig heeft zal dit begrijpen.

Volgens mijn vader, die ons zo af en toe een duits weerbericht doet toekomen, zal het tegen het weekende beter worden. Ik durf het bijna niet te schrijven maar hij had het over 30 graden. Als ik nu naar buiten kijk geloof ik dat niet, zo troosteloos ziet het er buiten uit.

Maar er komt vast beter weer want het kan gewoon niet altijd zo blijven.

Peter doet in deze kou ook dingen die hij nog nooit eerder deed. Hij draagt 2 fleece jas/vesten over elkaar. Een dikke gevoerde fleece jas(wijder model) over een iets minder dik, ongevoerd fleece vest.

Tot hier de KOUDE berichtgeving. De WARME komt zeker nog want we hebben nog weeeeeeeken de tijd en OOIT zal het warmer worden. Die overtuiging heb ik.

Tot later weer. Groet van Metty (en Peter die al hoog en droog op de boot is offff is blijven hangen in de kvickly).

  • 11 Juni 2009 - 22:07

    Esther:

    Hoi,

    Leuk te lezen dat jij en Peter toch dezelfde reis maken, maar dit heel anders verwoorden.
    Klein beetje troost, we hebben hier ook beetje herfst. Als we bedsokken moeten breien dan mail je maar.
    Verder wel leuk even te vermelden dat ik gisteren (met...nou ja in dezelfde ruimte) met Lange Frans zat te lunchen (beroepshalve...in de Librije met mijn cursisten, heeeeeel vervelend 8 gangen, maar ja iemand moet de juf zijn). Maar LF (Lange Frans ) was er ook (zelfde kapsel als herman en Peter de Blijker) met zijn vrouw.Of zou het iemand anders zijn? Zal TE even vragen. Hij doet nu ook mee met Dancing with the Stars...of ligt ie er al uit? Want hij kan niet zo best dansen. Maar dat mis je allemaal in Sweuden.Verder vwb Mats nog niet veel nieuws. Het is een bijzonder kind en dat is ie! Maar ze kunnen het beesje nog geen naam geven, dus wordt vervolgd.
    Nou dat was het dan wel weer vanuit IJsselmuiden,
    groet Skeeeet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Middelfart

Zeilreis 2009 naar de Oostzee

Zeilreis langs Duitsland, Denemarken, Polen en Zweden

Recente Reisverslagen:

21 September 2009

Franeker

16 September 2009

Cuxhaven

14 September 2009

Rendsburg

11 September 2009

Kiel

06 September 2009

Dyvig
Metty en Peter

Actief sinds 08 Mei 2009
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 215541

Voorgaande reizen:

23 Juni 2022 - 20 September 2022

Reis naar Belgie

15 Mei 2018 - 15 Oktober 2018

Via Berlijn naar de Oostzee

30 April 2016 - 15 September 2016

Varen in Nederland 2016

17 Mei 2016 - 28 Mei 2016

Nog één keer terug naar de oude Nadia

23 Mei 2015 - 03 Oktober 2015

Griekenland 2015

13 Mei 2014 - 16 Oktober 2014

De oostelijke Middellandse Zee 2014

14 Mei 2013 - 15 Oktober 2013

Meer Ionische Zee 2013

03 Maart 2013 - 14 Februari 2013

Even terug naar Preveza

14 Mei 2012 - 30 September 2012

2012 Vanuit Griekenland verder naar het oosten

06 Mei 2011 - 01 Oktober 2011

2011 Verder van Spanje naar Griekenland

10 Mei 2010 - 30 Oktober 2010

2010 Zeilreis naar de Middellandse Zee

19 Mei 2009 - 30 September 2009

Zeilreis 2009 naar de Oostzee

Landen bezocht: