Terug in Spanje - Reisverslag uit Aguadulce, Spanje van Metty en Peter Schellinger - WaarBenJij.nu Terug in Spanje - Reisverslag uit Aguadulce, Spanje van Metty en Peter Schellinger - WaarBenJij.nu

Terug in Spanje

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Metty en Peter

10 Mei 2011 | Spanje, Aguadulce

Vorige week vrijdag zijn we teruggevlogen van Eindhoven naar Malaga. Vandaar met de bus eerst naar Malaga stad, dan naar Almeria en daarvandaan naar Aguadulce. We vertrokken om 6 uur uit Soesterberg en kwamen ongeveer half 8 's avonds in de haven aan. Onderweg van de bushalte naar de haven zakte Metty's tas door een wiel, zodat het toch nog een gezeul werd. In de haven ging ik hulp zoeken in het havenkantoor. Daar vond ik een medewerkster bereid om ons een lift te geven met haar auto naar onze boot, die nog best een eind weg lag. Toen we op de plek kwamen waar ik Metty met de bagage had achtergelaten was daar geen mens en geen bagage meer te bekennen. De dame van de haven ging weer terug naar het kantoor omdat ze wat vergeten was en ze hoopte dat ik intussen mijn verloren vrouw zou vinden. Uitendelijk vond ik haar, relaxed zittend op een terrasje aan de witte wijn en tapas met John en Denise, Engelsen die we kenden van vorig jaar.
Met enige moeite kreeg ik haar mee met de bagage naar de auto van de inmiddels weergekeerde dame van de haven. Nadat we onze spullen in de boot hadden gebracht keerden we terug naar de witte wijn en de tapas van John en Denise.
We gingen vroeg naar bed.
Volgende dag aan het werk. Rommel inruimen en zo. De boot moest ook nog geverfd worden van onder, maar het woei zo hard dat ik daar nog maar even van af zag. Het weer was die dag toch al niet best. Wolken en een onweersbui trokken over. 's Avonds hadden we diner aan boord van de Out of the blue, de boot van John en Denise. Curry met kip en rijst. Lekker en gezellig. We gingen pas laat terug naar onze Nadia. Zondag was het weer beter. Weinig wind en zon. Het werd al gauw knap warm. Ik ben vroeg begonnen met verven en om ongeveer 12 uur was ik klaar. Later hebben we de zeilen er weer opgezet en Metty heeft de romp afgesopt. Op maandag heb ik de boot in de was gezet en 's avonds kregen we John en Denise te eten. Nu is het dinsdag en we gaan zo een afspraak maken om de boot in het water te krijgen en dan hopen we donderdag of vrijdag te vertrekken naar het oosten.

• 10 Mei 2011 - 16:38

Regina:

Hoi Peter en Metty,

Jullie zijn al weer vroeg weg dit jaar (heb dus weer te lang gewacht om weer 'ns wat af te spreken). Hopelijk blijft jullie pech dit seizoen beperkt tot het wiel van Metty haar tas. Goeie vaart. Ben nu alweer benieuwd naar jullie verhalen.

• 11 Mei 2011 - 08:23

Swanie:

Hoi Metty en Peter,

DAt begint al goed, lekker aan de tapas en witte wijn op een terras. Leuk dat jullie je alweer bekenden tegen kwamen. Ben benieuwd naar het vervolg....

groetjes swanie en kids

• 12 Mei 2011 - 05:25

Hallo Metty En Peter:

Ik schrok toen ik de tv aanzette en het journaal meldde dat er een beving in Spanje was. Ik hoop dat alles goed met jullie is.

groetjes, Harold