Port d Antratx Mallorca - Reisverslag uit Port d'Andratx, Spanje van Metty en Peter Schellinger - WaarBenJij.nu Port d Antratx Mallorca - Reisverslag uit Port d'Andratx, Spanje van Metty en Peter Schellinger - WaarBenJij.nu

Port d Antratx Mallorca

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Metty en Peter

09 Augustus 2010 | Spanje, Port d'Andratx

We zijn uiteindelijk een week in Sant Antoni gebleven. We lagen comfortabel voor anker, we konden zonder probleem met de bijboot naar de kant en we vonden het gewoon leuk. Toen we de plaats eenmaal goed bekeken hadden zijn we in de omgeving gaan wandelen. Het plaatsje zelf is erg toeristisch met vooral veel Engelse jeugd met veel lawaai. Ga je iets verder van het uitgaanscentrum dan kom je in kleine straatjes met overal rustige zitjes op straat waar je kunt eten en drinken. Erg gezellig. We hebben 3 avonden achter elkaar wandelingen gemaakt van een paar uur door de velden en over de bergen in de buurt. Je komt geen mens tegen. Op een gegeven moment hadden we besloten de volgende dag te vertrekken, maar toen stond er zoveel wind, dat we maar gebleven zijn. Bij onze wandeling op die dag vonden we een ondergrondse kapel uit de oudheid die we ook nog graag wilden bekijken, maar die op dat moment dicht was, dus bleven we nog maar een dag. Helaas bleek deze attractie ook de volgende dag dicht. Toen zijn we toch maar vertrokken, na nog een laatste keer heerlijk tapas gegeten te hebben.
We gingen vroeg in de morgen weg omdat het een lange tocht zou worden. Ongeveer 60 zeemijl. En we wilden graag met licht aankomen. In het begin stond er weinig wind en moest er gemotord worden langs de indrukwekkende kust van noord Ibiza. Gelukkig kwam er later in de morgen wind uit het zuid-oosten en konden we comfortabel en snel met de wind half op zeil verder. Ongeveer 6 uur in de avond kwamen we aan in de baai van Port d Antratx op Mallorca. We gingen zonder probleem voor anker en te water om af te koelen. Daarna niet zoveel meer. Dat was gisteren. Vandaag hebben we het bootje te water gelaten en de plek bekeken. Best wel aardig. Klein en chic. Nogal Duits georienteerd. Omdat we morgen wel met de bus naar Palma wilden zijn we in de marina gaan vragen wat een overnachting daar zou kosten. Dat bleek € 85 te zijn. Toch maar niet. Dan maar in een volgende plek. Hoop ik. We zitten nu in een cafe met wifi en erg duur bier. Straks maar weer even de plaatselijke berg op.

• 09 Augustus 2010 - 20:04

Nico12:

hallo Peter en Metty,

als jullie langer op mallorca willen blijven: port (porto) de soller is een erg leuke badplaats aan een schitterende baai, althans 15 jaar geleden...Ik vroeg me opeens af: ik lees steeds qua eten alleen maar over tapas. die eet je toch voornamelijk bij de borrel....?? gezellige reis verder!!

• 12 Augustus 2010 - 18:59

Jan En Baukje:

Hallo
    hier een bericht uit buitenpost wat een mooie foto,s en wat een reis
    Het water leven doetje goed wij wensen jullie nog een mooie vakantie j.en b