Lefkas - Reisverslag uit Itéa, Griekenland van Metty en Peter Schellinger - WaarBenJij.nu Lefkas - Reisverslag uit Itéa, Griekenland van Metty en Peter Schellinger - WaarBenJij.nu

Lefkas

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Metty en Peter

25 September 2012 | Griekenland, Itéa

Het heeft even geduurd, maar dat komt omdat we wat andere dingen aan ons hoofd hadden en omdat we nu eenmaal niet overal konden beschikken over een internetverbinding. Terug naar 5 september. Terwijl Metty naar de stad is om onze getekende stembiljetten naar buurman Nico op te sturen, arriveren Dimitri en Dieter om hun karwei (voorlopig) af te maken. Dimitri wordt weer de mast in gehesen waar hij niet in staat blijkt om de windmetergever met popnagels vast te zetten. Tijdens zijn pogingen maait hij het driekleurentoplicht van de mast. Het valt aan dek te pletter. Probleem erbij. Dieter op pad om een nieuwe te kopen, terwijl Dimitri boven in de mast wacht. Als Dieter terug komt blijkt het een beetje ander licht dan het oorspronkelijke, en we komen overeen dat we de windgever provisorisch laten zitten en de resten van het driekleurenlicht voorlopig als wit ankerlicht zullen gebruiken. Een en ander tot beide heren in Preveza alles in orde zullen maken als de boot daar op de kant ligt. De meter werkt nu wel, maar alleen voor de wind. We hebben de oude dieptemeter nog even laten zitten, tot ook die vervangen wordt. Pas laat vertrekken D en D van de boot en wij eten een bij de Lidl gekochte deegslang, gevuld met feta en spinazie. Geen succes. Veel deeg en de kaas en spinazie kunnen we eigenlijk helemaal niet vinden. Jammer want we hadden zoiets al eens eerder gehad, en dat was erg lekker. We eten toch nog de helft op en gooien de rest weg. Bah.

De volgende dag gaan we bij Dieter langs om geld te brengen. We fietsen nog even langs de Lidl om icetea te halen, want die is daar toevallig wel erg lekker. Metty gaat nog wat facebooken in een cafe en dat is het wel zo'n beetje voor vandaag. Morgen gaan we verder naar Preveza

• 26 September 2012 - 14:30

Swanie:

Hey P en P!

Wat goed toeven daar op Lefkas. Mooie digitale meter ook. Veel plezier nog, We gaan je missen in Koblenz Pet!
    liefs Swanie