Lissabon met Metty - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Metty en Peter Schellinger - WaarBenJij.nu Lissabon met Metty - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Metty en Peter Schellinger - WaarBenJij.nu

Lissabon met Metty

Door: Metty

Blijf op de hoogte en volg Metty en Peter

16 Juni 2010 | Portugal, Lissabon

Ja, of ´Lissabon zonder Bert`. Op maandag 14 juni kwamen pa en ma me halen uit Franeker. Ze waren wat eerder en ik was nog niet helemaal klaar. Nog wat inpakken, nog de auto uit de belasting en verzekering halen, nog dit en dat. Tegen half 11 reden we weg richting Zwolle. Nog een lege fles in de glasbak gooien. Dat deden we dus terwijl we met de auto weg reden. We stonden op een heuveltje. Ik stapte uit om de fles weg te gooien. Pa draaide zich achter het stuur om om de fles te pakken. De auto reed van de heuvel af. Pa had het niet in de gaten, die zat omgedraaid op zijn stoel. Ma was ook al uigestapt. Wij riepen ´handrem, handrem´. Pas na enig verder zoeken om de fles, kreeg pa in de gaten dat hij aan de handrem moest trekken. Het ging goed gelukkig. Toen nog wat naar de container gebracht. Daarna echt richting Zwolle. Broodje eten daar. Peter, mijn kleine broertje, had voor lekkere broodjes gezorgd. Heerlijk. Naar Schiphol gereden. Hele familie mee (ik vertrek). Mooi dat ze me brachten en begeleiden naar Schiphol. Later moest ik toch alleen het vliegtuig in. Ik heb een hekel aan vliegen maar het ging heel goed. Het weer was ook mooi en het was rustig. Helaas tussenstop in Faro. Toen door naar Lissabon. Bert stapte in het vliegtuig waar ik net uit kwam. Ik heb hem niet meer gezien. Peter stond me op te wachten. Heel fijn. Heeeeeel leuk en fijn om elkaar weer te zien. Toch ben je na bijna 5 weken elkaar niet zien (of Peter 5 weken met Bert samen) aan een ander ritme gewend.We zeggen steeds: (Peter): ´met Bert ging het sneller' , ' Bert lust alles' , ' Bert vond dat wel goed' . (Metty):' Met Bert heb je weinig gewinkeld, dus dat gaan we nu eens uitgebreid doen, we zijn tenslotte in Lissabon'. Dinsdag de 15-de juni hebben we eerst de was gedaan. Het was moeilijk een wasserette te vinden. In de haven kon ht niet. Peter had de vorige dag 1 gevonden. daar zijn we dinsdag heen gegaan. Stralend weer. heerlijk door de straatjes geslenterd nadat we de was bij Michelle hadden afgegeven. Om half een de was weer gehaald. keurig droog en gevouwen in de tassen. later enkele boodschappen gehaald. 's Avonds niet veel meer gedaan. Het koelt ´s avonds trouwens snel af. Vandaag naar het centrum gewandeld. Weer door smalle straatjes en steegjes, helemaal versierd vanwege een feest. Erg leuk, over stenen trappen en door nauwe gangetjes. Mooie stad. Ook veel verval maar ook hele mooie delen. Veel grote kerken. ook in vele geweest, bekeken. Mooie opgeknapte, hoge gewelven, mooie beschilderingen of juist met aangevreten steen. Alsof de kerk jaren in de open lucht had gestaan, zonder dak. Later was er dan weer een dak op gezet. Heel apart. Ik stop nu want de tijd is om. Leuk hier te zijn. Ik krijg helemaaaaal een vakantie gevoel. Tot later.

• 16 Juni 2010 - 14:33

Esther:

in het land van de Port wel even een lekker flesje kopen voor op de boot!! Dus winkelen moet.
    je hebt natuurlijk je Riedelglazen niet bij je, maar Port is overal lekker uit.
    Lissabon een mooie stad?

Wij zitten hier in de verbouwingsperikelen , waar de ene bouwvakker iets komt maken en gelijk iets stuk maakt wat net klaar was....ik kan ze wel schieten die lui.

Maar goed. `t wordt vast mooi : OOIT!
    Ik wil ook wel op een bootje, zou er bijna een vliegreis voor over hebben (bijna!).

groetjes Esther

• 18 Juni 2010 - 16:07

Leone:

wat heerlijk, samen in lissabon, geniet ze! (van de kerken, de port en natuurlijk de shops, als je dan toch op vaste wal bent..!)

• 21 Juni 2010 - 19:06

Nico :

hallo Peter en Metty,

heb mail naar emailadres van Metty gestuurd.

groeten,

Nico

• 22 Juni 2010 - 16:45

Regina:

zo eindelijk even bijgelezen. Weer een typische kempenaar actie van je vader. Ik heb er in ieder geval smakelijk om gelachen. Het klinkt heerlijk waar jullie zijn, geniet ervan.