Sines - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Metty en Peter Schellinger - WaarBenJij.nu Sines - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Metty en Peter Schellinger - WaarBenJij.nu

Sines

Door: Metty

Blijf op de hoogte en volg Metty en Peter

23 Juni 2010 | Portugal, Lissabon

Eindelijk weer ah internet. Duurde even. We waren dus in Lissabon waar ik aankwam. We bleven daar tot donderdag 17 juni. Leuke stad, gezellige stad. Veeeeel zonnebrillenverkopers in de straten. Ze willen je een zonnebril verkopen. Dan wijs je naar je zonnebril en zegt: ik heb er al een. Geeft niks. Of je dan wat drugs wilt vragen ze half sissend. Donderdagochtend de 17-de vertrokken we. De grote Atlantische Oceaan op. De golven vielen me mee. Ik had grotere deining verwacht. De golven waren vrij laag (aanvankelijk) en puntig en kort (lijkt t ijsselmeer wel). Windkracht 4, later 5 uit het noorden. Prima wind,zon, wel fris uit de zon alleen in de wind. Op een gegeven moment kwamen er dolfijnen rond de boot zwemmen. Heel veel. Prachtig. Grote exemplaren en kleinere. Wat een leuke dieren zijn dat. Ze doken pijlsnel onder de boot door, kwamen uit het water, maakten een boog en doken weer verder. Peter riep steeds: "pak je hoepel, pak je hoepel". Maar helaas had ik mijn hoepel niet mee. Zou leuk zijn geweest dat trucje met hen uit te proberen. Ik heb wel andree trucjes gedaan. Ik maakte hele hoge kopstem-kwiek geluidjes: a-a-a-a. Peter probeerde dit ook maar het geluid bleef wat brommerig laag. Als ze heel dicht langs de boot opdoken applaudiseerde ik voor ze. Net Harderwijk. Er kwamen ook dolfijnen boven die geluidjes maakten. Dat typische dolfijnen gekwiek. Warschijnlijk een reactie op het applaus. Later op de dag nam de wind nog iets toe in kracht maar het was goed te doen. We kwamen aan in Sines zo rond een uur of zes s avonds. We gingen voor anker in de baai. De volgende dag met de bijboot naar de kant. Lekker weer, zon, niet al te heet. Even kijken hoe het hier is. We moesten even klimmen om in de plek te komen. We gingen een kijkje nemen in een soort kerk. Daar zat een Spaanse vrouw achter een tafel. We moesten entree betalen. Toen ging ze in het spaans een verhaal houden. We vroegen of ze ook engels sprak. Yes, a little bit. Dan ging ze weer over op het Spaans. Tis no sjus, geen kerk dus. Maar een soort heiligdom. We begrepen flarden. Peter die zijn cursus Spaans in de winter weer wat ophaalde, begreep er wat meer van. De plek was verder niet erg bijzonder. Enkele winkels maar alles erg uit elkaar. Geen centrum. We haalden enkele boodschappen en gingen terug naar de boot. s Avonds terug naar de kant. We hadden een leuk eettentje gezien. Een gezellig soort huiskamer, erg aardige Spaanse dame. Ik bestelde reuzengarnalen. Die waren echt zo enorm dat ik er maar 3 kreeg en daar had ik voldoende aan. Erg lekker (ook aan de prijs). Morgen verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Metty en Peter

Actief sinds 08 Mei 2009
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 215235

Voorgaande reizen:

23 Juni 2022 - 20 September 2022

Reis naar Belgie

15 Mei 2018 - 15 Oktober 2018

Via Berlijn naar de Oostzee

30 April 2016 - 15 September 2016

Varen in Nederland 2016

17 Mei 2016 - 28 Mei 2016

Nog één keer terug naar de oude Nadia

23 Mei 2015 - 03 Oktober 2015

Griekenland 2015

13 Mei 2014 - 16 Oktober 2014

De oostelijke Middellandse Zee 2014

14 Mei 2013 - 15 Oktober 2013

Meer Ionische Zee 2013

03 Maart 2013 - 14 Februari 2013

Even terug naar Preveza

14 Mei 2012 - 30 September 2012

2012 Vanuit Griekenland verder naar het oosten

06 Mei 2011 - 01 Oktober 2011

2011 Verder van Spanje naar Griekenland

10 Mei 2010 - 30 Oktober 2010

2010 Zeilreis naar de Middellandse Zee

19 Mei 2009 - 30 September 2009

Zeilreis 2009 naar de Oostzee

Landen bezocht: