Alicante - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Metty en Peter Schellinger - WaarBenJij.nu Alicante - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Metty en Peter Schellinger - WaarBenJij.nu

Alicante

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Metty en Peter

26 Juli 2010 | Spanje, Alicante

We zijn dus nog een nacht gebleven in Torrevieja. We lagen er zo aardig. Maar dat ging veranderen. Om een uur of 7 zagen we de meeste ankeraars verdwijnen, waarbij iemand op een boot die ons dicht langsvoer ons iets toeriep en naar de haveningang wees. Daar lag een dikke boot van de Guardia Civil. Eerst voeren ze ons gewoon voorbij, maar later kwamen ze met een klein bootje langszij om te vertellen dat we daar toch beslist niet mochten liggen. Of we maar naar buiten wilden gaan. Dat wilden we niet en daarom zijn we verhuisd naar de jachthaven. Daar lagen we ook best alleen wat duurder. Later op een terrasje aan de haven heel gezellig wat gegeten en nog wat rondgewandeld. Zondag 25 juli op ons gemak ontbeten en gedouched, waarna we omstreeks 12 uur vertrokken naar Alicante. Stralend weer met een lekker windje uit het oosten. Met alle zeilen bij liepen we tussen de 4 en 6 knopen. Bovendien was het door de wind niet zo heet aan boord. Heerlijk. Niet eens gezwommen onderweg. Tegen zessen kwamen we bij de haven waar we na enig zoeken vastmaakten aan de wachtsteiger van de jachthaven. Met alle papieren maar weer naar het heerlijk gekoelde havenkantoor. Helaas hadden ze alleen nog een plaats van 15 meter voor ons voor slechts € 85. Dat vond ik wel wat veel, dus ik zei: We gaan wel naar de overkant naar de concurentie. Zo ver kwam het niet want we mochten dan wel aan de wachtsteiger blijven liggen voor de gewone prijs, die er overigens ook mocht zijn. Omdat het toch maar voor 1 nacht was. Na het eten de stad in gelopen en wat bleek: het is een ontzettend aardige gezellige oude stad vol steegjes met kroegjes en terrasjes met zachte muziek. We waren zo onder de indruk dat we nog maar een nacht geboekt hebben aan de wachtsteiger. Vanmorgen eerst naar de supermarkt om met name de voorraad drank aan te vullen. Ik bedoel natuurlijk drinkwater in flessen. Later zijn we met een lift door de berg naar het fort Castillo Santa Barbara op de berg gegaan. Erg leuk om te zien. Het huidige fort is uit de 17de eeuw maar de eerdere forten op die plaats gaan veel verder terug. Later weer de stad in om gewoon wat rond te kijken en op een beschaduwd terrasje wat pils en wijn te drinken. Later op de boot was het weer erg heet. Eerst maar onder de koude douche en nu zit ik in het gekoelde havenkantoor dit stukje te schrijven. Voor morgen hebben we een afspraak met Ruurd en Lieneke in een volgende haven, waarvan ik de naam even niet paraat heb. Ik ben zeer benieuwd.

• 31 Juli 2010 - 09:47

Rena:

Ha die metty en peter,

al jullie reisverslagen van deze reis gelezen(tm 26 juli) en ik ben zeer onder de indruk. Zijn jullie niet moe van alle indrukken die jullie opdoen? Juliie zijn het natuurlijk gewend zo te reizen maar erg indrukwekkend!! Mijn opmerking over een boek blijft. Goede reis verder,ben beniuewd naar het bezoek aan roord en zijn vrouw en jullie verdere verhalen,tot gau lees. gr,