Weer in Nidri - Reisverslag uit Nidri, Griekenland van Metty en Peter Schellinger - WaarBenJij.nu Weer in Nidri - Reisverslag uit Nidri, Griekenland van Metty en Peter Schellinger - WaarBenJij.nu

Weer in Nidri

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Metty en Peter

31 Mei 2012 | Griekenland, Nidri

Wij vertrokken donderdag 24 mei uit Astrakos. We nemen goede herinneringen mee. Gisteren gingen we op een terrasje een glas wijn drinken. Waar we natuurlijk allemaal hapjes bij kregen. Maar toen we wilden afrekenen wilde de eigenaar niet van betaling weten. We zijn er toen maar gaan eten 's avonds. Lekker en niet duur. Ze doen werkelijk erg hun best om het tourisme te behouden. Prima. In de avond en nacht viel er veel regen.

De tocht ging naar Nidri terug op de motor ivm geen wind. We ankerden weer in de baai en gingen met de bijboot naar de kant voor wat boodschappen. Later gaan we voor het diner weer naar Apollon. Weer heerlijk gegeten. Gezellig, aardige mensen. Behalve koffie en toetje van het huis kregen we de man ook nog 3 glazen ouzo.

Vrijdags vertrokken we weer naar Preveza waar Jaap morgen het vliegtuig moet halen. Het is eerst bewolkt maar later breekt af en toe de zon door. We zeilen voor de wind op de genua. Prima snelheid en zeer relaxed. De paar plekken die onze haven in Preveza aan een steiger heeft waren bezet, dus gingen we aan de overkant in de luwte voor anker. 's Avonds toen we allemaal buiten zaten aan de koffie kwam er zowaar een dolfijn langs. Leuk om te zien. Jaap had bij Lefkas ook al een pelikaan zien vliegen, dus hij was helemaal blij. Wat hij helaas gemist heeft is het 1 meter lange schildpad dat de volgende morgen langs kwam toen hij net weg was. Sorry Jaap.

Zaterdag stonden we om 6 uur op. We moesten eerst nog naar de overkant varen waar we dicht onder de oever weer voor anker gingen zodat we met het bijbootje gezamelijk naar de kant konden om Jaap uitgeleide te doen. Het is een half uurtje lopen naar het vliegveld en het was mooi weer dus het was een aangenaam tochtje voor het ontbijt. Alles liep volgens plan. Jaap mooi op tijd op het vliegveld en vlot door de douane, waarna we roerend afscheid van hem namen. Eenmaal terug op de boot bleek de wind behoorlijk stevig en uit een voor ons verkeerde richting dus we gingen terug naar de overkant bij Preveza liggen voor de rest van de dag.

Op zondag vertrekken we weer naar Lefkas met motor en zeil. Er hangen zeer donkere wolken overal maar het blijft vooralsnog droog. Het waait weer hard en met de dreigende bewolking durven we de boot niet alleen te laten. Het onweer komt er inderdaad, maar de wind valt mee. Wel weer veel regen. Later gaan we toch nog even de stad in. Het is te koud voor terrasjes. 's Avonds kijken we naar een video van Dalziel and Pascoe.

Maandag gaan we naar de Carrefour voor veel boodschappen en later op de dag leg ik een stopcontact aan voor de nieuw verworven elektrische lierhandel terwijl Metty in de stad naar jurkjes kijkt.

Op dinsdagochtend regent het. We blijven lang in bed liggen mediteren. Verder wat rondgelummeld op de wal. De koelkast vertoont kuren. Hij draait een tijd, slaat af en gaat dan direct weer aan.
Na wat gefriemel aan draadjes doet hij weer normaal. Volgende morgen, woensdag blijkt de koelkast weer de fout in te gaan. Ook geen reactie meer op het gedoe met de draadjes. Het ziet er naar uit dat we iets anders moeten. We lopen naar Dieter, van wie we vorig jaar het zonnepaneel kochten, maar hij wist niemand in Lefkas. Wel kende hij een man in Nidri die ons wellicht kon helpen. Op weg dus naar Nidri. Mooi weer. Zacht windje mee en we sukkelden op de fok naar Nidri. Daar de betrokken man opgezocht (ook een Duitser) die inderdaad iemand wist die over koelkasten ging. Helaas lukkte het niet deze Griek te bereiken. De volgende dag (vanmorgen) gingen we weer met de bijboot vragen en jawel: de man was er en er werd een afspraak gemaakt dat tussen 2 en 3 de boel bekeken zou worden. We verhuisden de boot naar een steiger bij Nidri. En daar liggen we nu te wachten op onze Griek. De afloop houden jullie te goed.

• 03 Juni 2012 - 14:10

Wenda:

He vakantiegangers,

Wat heerlijk jullie te zien genieten!
    Net al jullie verhaaltjes gelezen en wordt spontaan jaloers..
    Gisteren mooi weer gehad vandaag klereweer, koud, brr.
    Ik zou zeggen , geniet van al het moois en elkaar!
    Ik blijf jullie volgen :)
    Liefs en dikke tút, Wen